maandag 21 september 2009

Sprakeloos

“Wel, wel, wel! Heb je nu weer een nota in je agenda? Het is de derde week van het schooljaar, je bent net gestart in het eerste leerjaar, ... dat is niet zo best, hoor. Laat eens zien wat de juf geschreven heeft... Oh, je bent blijven babbelen, nadat de juf al 3 x gezegd had dat je moest stoppen?” “Nee, dat klopt niet helemaal, ze heeft het zeker 27 x gezegd.”
“En hoe komt dat dan?”
“Ja wat zou je zelf doen als iemand je iets vraagt dan moet je toch antwoorden dat is nogal onbeleefd als iemand iets vraagt en je doet alsof je die niet hoort alleen maar omdat de juf gezegd heeft dat je moet zwijgen dat kan toch niet als jij mij wat vraagt wil je toch ook altijd dat ik antwoord en jij antwoordt toch ook altijd als ik iets vraag dat is toch bij iedereen zo ook bij grote mensen dus bij kinderen ook en daarbij wat zou mijn vriendje dan wel denken als die geen antwoord krijgt dus is dat mijn schuld niet ik was gewoon beleefd en ik kon er niets aan doen want ik moest antwoorden anders ging dat toch niet goed komen en...”
“Wat vroeg je vriendje dan?”
“Hij vroeg wat de juf gezegd had...”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie krijgen op een schrijfsel is het teken dat je gelezen wordt! Dank je wel hiervoor!