dinsdag 30 maart 2010

Nieuwe buren

Eindelijk is het dan zo ver! Het huis stond al bijna een jaar leeg. Maar nu is er terug beweging. En dat is goed. Huizen zijn niet gemaakt om leeg te staan. Dit huis is altijd goed onderhouden en heeft al vele stormen doorstaan. Een degelijk, stevig huis. Zo één waar je je veilig in voelt, en geborgen. Vandaag was er dus volk. Nieuwsgierig als ik ben, kon ik het niet laten om even te gaan piepen. Ze hadden me al vlug gezien, hoor. Het is een jong koppel. Ze zijn wat verlegen, misschien zelfs wat wantrouwig. Maar ze zien elkaar graag, dat had ik meteen in de gaten.

Ik heb ze maar wat gerust gelaten. Zo een verhuis en wennen aan een nieuw huis is niet niks. Maar het lijkt allemaal wel los te lopen. Meneer is al volop bezig om wat kleine verbeteringen uit te voeren. Mevrouw heeft zich toegelegd op de inrichting van de woonst. Leuk is dat!

Daarnet ben ik nog even gaan kijken. Wat een bedrijvig koppel is dat toch! Van zonsondergang tot zonsondergang zijn ze in de weer. Altijd maar bezig! Ze lieten me weten dat ze minstens 9 kinderen willen. Gelukkig is er een grote tuin...

4 opmerkingen:

  1. Ik zie familietrekjes van onze eigen nieuwe buren! Bij ons zijn de heer en mevrouw Pimpel komen wonen! Zou het kunnen dat jullie buren de heer en mevrouw Kool heten?

    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, even vergeten...
    Jullie buren beschikken echt wel over een luxueuze woning!
    Maar geen huurgeld betaald zeker?!
    Ook geen bezitters van een eigendomsakte?
    Huur van onbepaalde duur?
    Ik denk eerder dat het - zoals onze buren - lieve 'krakers' zijn?
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn nestkastje hangt al 5 lentes leeg aan de boom en ze willen niet broeden. Wel hangen alle families Kool, Pimpel en Kuif de hele winter aan de vetbollen op onze veranda. Vreemde vogels ......

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie krijgen op een schrijfsel is het teken dat je gelezen wordt! Dank je wel hiervoor!