woensdag 19 oktober 2011

Mobinet





Iedereen had het. Het leek wel of ik de enige was die nog niet overgeschakeld was op digitale tv. Nu had ik een nieuwe laptop en leek het me een goed idee om zo een hippe bundel aan te vragen. Je weet wel: telefoon, tv en internet en dat tegen een superprijs. Eén telefoontje was genoeg. Ik koos voor Mobinet. Dat was toch een grote naam en die leken me betrouwbaar. De vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn maakte een afspraak. Volgende maandag zou er iemand langskomen en al het nodige doen zodat ik goedkoper, sneller en vooral hipper kon tv kijken, bellen en internetten. Ik keek er naar uit.

Maandag kwam de man langs. Het was een echte professional. Het duurde geen half uur of alles was in orde. Hij zapte vliegensvlug op tv, van de ene post naar de andere. Ik keek mijn ogen uit, want er waren blijkbaar wel wat leuke zenders bijgekomen. Hij vroeg of ik even de telefoon wou testen. Ik wist niet goed hoe ik dat moest doen. Moest ik iemand bellen? Nee, gewoon luisteren of er een kiestoon was. Ook mijn laptop werd opgezet. De startpagina opende razendsnel. Ik was erg gelukkig. De man vertrok. Ik zwaaide hem zelfs na.

De volgende dag zette ik mijn laptop op. Klaar voor een dagje surfen. Het leek me zalig, nu dat zo snel ging. Maar wat was dat? Vreemd? De startpagina opende niet. In de plaats daarvan zag ik een saaie, witte pagina, waar op stond: kan geen verbinding maken met het internet. Wat nu? Ik probeerde van alles: de laptop ging uit en terug op, ik zocht dat kleine knopje dat zo goed verstopt zit en controleerde of er bij ‘wireless’ wel ‘aan’ stond. Alles klopte. Maar toch was er geen internet.

Wat een domper! Op tafel zag ik het kaartje liggen van de man die gisteren alles installeerde. Er stond een telefoonnummer bij. Klantendienst: 0750/123123. Dat leek me een goed idee. Ik nam de telefoon. Vreemd, die werkte wel! Eerst nog even de tv checken. Die deed het ook. Alleen dat internet ging dus niet. Ik toetste de nummers in. Deze keer kreeg ik geen vriendelijke dame aan de lijn. De stem was wel van een dame, maar het was geen echte.

                            

 *Zucht!*

14 opmerkingen:

  1. Hahaha! Surfen naar Mobinet om te melden dat ge geen internetverbinding hebt!? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar...
    Wij hebben tot op heden ook geen digitale televisie. En het is net dit ergerlijke telefoongesprek dat bijna heel zeker zal volgen op de installatie die me doet twijfelen om de stap te zetten.
    Erg hé....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent nog zéér beleefd, Tanneke... *zucht*...
    Heel erg...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat schiet lekker op he. Whahahahahaha.... het duurde even maar dan heb je ook de lachstuipen. Tanneke... maar wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat nu, Plato? Ik maak nu gebruik van e-meeuwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. pffffffffffffffff
    tanneke, daar zou je ook een houten kop van krijgen hé,

    sterkte hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn hemel, geen internet... Zo'n herkenbaar stukje. Is het probleem alweer opgelost? Ik heb een "helpdesk" in huis wonen, maar als hij het dan ook niet weet.

    Wij hadden regelmatig klachten over KPN. WIj hadden sterk de indruk dat de helpdesk er niet voor ons was, maar wij er voor de helpdesk. Sinds we overgestapt zijn naar Telfort loopt alles gesmeerd. Een hele opluchting. Ik wens het jou ook toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelooflijk, maar er zitten toch ook nog échte mensen in dat callcenter - de vraag is alleen hoe je ze te pakken kan krijgen - succes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en ik dacht dat Portugal Telecom erg was.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. whahaaa ..

    heel herkenbaar! :-))))

    ben je inmiddels geholpen, tanneke? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, hoor, Curieuzeneuzemosterdpot. Zoals ik al zei doen mijn e-meeuwen vanaf nu het werk...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie krijgen op een schrijfsel is het teken dat je gelezen wordt! Dank je wel hiervoor!